بخش کودک کتابخانه کفعمی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

عاطفه فریفته جهانتیغ
۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

عاطفه فریفته جهانتیغ
۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


ممنونم بچه های گل که در جشن شرکت کردین
عاطفه فریفته جهانتیغ
۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر
عاطفه فریفته جهانتیغ
۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۳۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
عاطفه فریفته جهانتیغ
۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

    


«امام به آن دورها چشم دوخته بود. ناگهان حیوانی را دید که به سرعت می دوید و به طرف آنها می آمد. وقتی خوب دقت کرد، دید یک آهوست. آهو با تمام قدرتش می دوید و به طرف امام می آمد. سر انجام نفس نفس زنان خودش را به امام رساند و کنار پای او خوابید. همه ی یاران امام صدای دویدن آهو را شنیده بودند و به این منظره چشم دوخته بودند. آهو خیلی ترسیده بود و از کنار امام تکان نمی خورد...»   مژگان شیخی با زبانی روان، ساده و شیرین به زیبایی روایاتی را در قالب قصه هایی کودکانه بیان می-کند که در کنار برقرار کردن ارتباط با مخاطبانِ خود، مفهومی دلنشین را در ذهنِ آنها باقی می گذارد.   بسیاری از اتفاقاتی که در گستره ی زندگی اولیای خدا پدید می آید، دارای مفاهیمِ فلسفیِ بسیار عمیقی است که در زمانی اندک نمی توان به تمامِ نکته های عمیقِ آن دست پیدا کرد اما می توان با زبانی دلنشین به گونه ای این قصه ها را روایت کرد که در ذهن نسل کنجکاو و ارزشمند کودک و نوجوان ماندگار باشد.   این ماندگاری سبب می شود تا در مسیر زندگی، راهی روشن بیابند.قصه های، سیب های گاززده، یک درس تازه، غریبه ی آشنا، گنجشک چه می گفت؟، قرض عبدالله،  صیاد آهو، درخت بادام، نماز باران، پیراهن یادگاری، مسافران مدینه که در 115 صفحه تهیه و تنظیم شده، با تصویرگری سید حسام الدین طباطبایی همراه است و در کنار خلقِ زیبایی، ارتباطِ خوبی با خواننده برقرار می کند. 
عاطفه فریفته جهانتیغ
۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

25اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی، است.کسی که عمرش را صرف پاسداری از زبان فارسی کرد.
او که با اثر شکوهمند خود، نقش جوان مردی، اخلاق و ایمان را در بلندای زمان بر تاریخ نشاند و با حکمت و بینش گسترده، فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزهای خاکی به دل عاشقان فرهنگ و هنر نمایان ساخت. 

بدان ای پسر کاین سرای فریب                  
ندارد ترا شادمان بی نهیب
نگهدار تن باش و آن خرد
چو خواهی که روزت به بد نگذرد
بدان کوش تا دور باشی ز خشم
به مردی به خواب از گنهکار چشم
چو خشم آوری هم پشیمان شوی
به پوزش نگهبان درمان شوی
به فردا ممان کار امروز را
بر تخت منشان بدآموز را
در سال 329 هجری که ابوعبداللّه رودکی، پدر شعر فارسی بدرود حیات گفت، روستای باژ از توابع خراسان، شاهد ولادت ابوالقاسم حسن بن علی طوسی، معروف به فردوسی بود. فردوسی از کودکی به دانش آموزی پرداخت و اخلاق، تاریخ و فرهنگ ایرانی، تن و جان او را پرورش داد.
فردوسی، شاعر حماسه   سرای ایرانی، حدود نود سال زیست و سی سال از عمر گران بهایش را صرف نگه داری زبان اصیل فارسی و تمدن ایرانی کرد. فردوسی، از جمله معماران فرهنگ و ادب بخش بزرگی از جهان امروز است که با هموار ساختن رنجی سی ساله بر خود، توانست اندیشه پویا و تصویری زیبا را در همگونی دین و فرهنگ ملی در قالب یادگاری هزار ساله، ولی همواره تازه و سودمند باقی گذارد.



عاطفه فریفته جهانتیغ
۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
عاطفه فریفته جهانتیغ
۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

عنوان کتاب: تخم مرغ خال خالی
نویسنده: تاد هیلز / ترجمة معصومه اکبری
نـاشـر: گیسا
تعداد صفحات: 48

«تخم مرغ خال خالی» عنوان کتابی مصور و خوش‌خوان از تاد هیلز با ترجمة معصومه اکبری است که برای کودکان گروه سنی «الف» منتشر شده است. موضوع اصلی کتاب داستان‌ غاز و اردکی است که روزی در سبزه‌زاری یک تخم بزرگ خال‌خالی پیدا می‌کنند و هرکدام مدعی مالکیت آن می‌شوند و درنهایت به توافق می‌رسند که دو نفری از تخم مرغ مراقبت کنند تا در نهایت با راهنمایی دوستشان گنجشک، به رازی دربارة تخم مرغ گندة خال خالی، پی می‌برند که دوستی‌شان را شیرین‌تر می‌کند. پیام اخلاقی کتاب به کودکان می‌‌آموزد به جای قضاوت زود هنگام با تفکر و پرسش از افراد مطلع مهارت حل مسئله را در خود تقویت کنند و علاوه بر آن به ارتقای مهارت ارتباط میان‌فردی ایشان نیز کمک مناسبی می‌شود.

تصویرگری و روایت ساده و جذّاب «تخم مرغ خال خالی» به این کتاب قابلیت مناسبی برای بهره‌گیری در اجرای نمایش و برنامه‌های قصه‌گویی بخشیده است


عاطفه فریفته جهانتیغ
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر



دوستای گلم عیدتون مبارک
عاطفه فریفته جهانتیغ
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر